ספר

מאסטר שף מחנה האימונים




 מאסטר שף - סמדי בומבה
סמדי בומבה מתוך מאסטר שף (צילום מסך)
 שלב האודישנים של מאסטר שף הסתיים, כבר הוענקו 50 סינרים, וחמישים המתמודדים שעברו בהצלחה את האודישנים, מוצאים את עצמם במחנה האימונים של תוכנית הריאלטי. השלב הזה של התוכנית כבר שונה לחלוטין משלב האודישנים. מאסטר שף נכנסת להילוך גבוה יותר. המתמודדים בתוכנית עוברים היום סדרה של משימות לא קלות, ומתוך ה 50 יעפילו לשלב הבא 24 מתמודדים. אז מי יגיע לנבחרת של מאסטר שף? ובאילו מבחנים ואתגרים יצטרכו המתמודדים לעמוד?



ביומיים אינטנסיביים של מחנה אימונים, נאבקו המשתתפים על כרטיס העלייה לנבחרת של מסטר שף. חיים כהן התרה בהם, שהמשימות עומדות להיות מאוד קשות, והוא לא מקנא בהם. המבחן הראשון הוא מבחן הפירמידה. מהו מבחן הפירמידה? זהו מבחן שבוחן את היכולת והמיומנויות של המשתתפים. חיים כהן מדגים פעם אחת חיתוך נכון של בצל, ושולח את 50 האנשים לחתוך בצל. הראשון שעבר את המבחן הזה היה אלקנה. עינב לעומת זאת חתכה את האצבע ודמה ניגר על לוח העץ. הפעם הדמעות זלגו לא בגלל הבצל. אביבה מנהלת דיאלוג שלם עם הבצל (האם נמצאה הגרסה הנשית לאייל שני?)


המשימה:הפרדת ביצים
מתוך מאסטר שף (צילום מסך)
אלה שלא עברו את משימת חיתוך הבצל קיבלו משימה נוספת, העשויה להעביר אותם לשלב הבא. הפעם המתמודדים נדרשו להפריד ביצים. אייל שני מדגים ביקוע ביצה והפרדת חלבון וחלמון. אייל שני מגיח מאחורי מוריה, ואומר לה את המשפט האלמותי: "בחיים שלי לא ידעתי ששבירת ביצים עושה כזאת דממה." מוריה עברה לשלב הבא של מאסטר שף.


הזדמנות נוספת לעבור שלב היא על ידי ביצוע מושלם של האתגר השלישי - אייל שני אוחז בידו דג דניס ומלמד כיצד לפלט דג. למתמודדים הוקצבו 10 דקות בלבד לפלט דג אחד בלבד. חיים כהן ואייל שני בחנו את הדגים המפולטים אחד אחד ושלחו את המתמודדים לשתי קבוצות, הצד הקרוב והצד הרחוק. יש לנו הרגשה שמי שבצד הקרוב ממשיך הלאה, וזה אכן היה כך. מתוך הקבוצה הזאת עוד ארבעה יעברו לשלב הבא. מוקצת שעה אחת לבשל מנת אורז, שתעניק את הכרטיס פנימה. לרשותם של המשתתפים עומד מזווה ענק עם מגוון גדול מאוד של מוצרים, והם יכולים לבחור את החומרים והמוצרים הנדרשים להם להכנת המנה. המטבח של מאסטר שף גועש ורועש, והמנות מתבשלות על האש הלוהטת. עינב בחרה במוצרים שלא היה לה מושג מה היא עושה איתם. כבדים אגסים וענבים. היא מעידה על עצמה שמעולם לא הכינה מנה כזאת, ובבית בוודאי שלא היתה מכינה אותה. לא ברור לה מהיכן בא לה הרעיון ליטול בקבוק יין, והרי היא מעולם לא בישלה עם יין. ושוב הדמעות פורצות מעיניה היפות. חיים כהן מכריז שנותרו רק עוד חמש דקות, אבל איש עדיין לא סיים את הכנת המנה. הגיע הזמן להגיש את המנות אל הצלחות. 

המתמודדים מגישים את המנות אשר הכינו, והשופטים טועמים. המתמודדים מוזמנים למבחן טעימות בזוגות. איציק מצטרף לאלה שעברו. רן מקבל מחמאות על הטעם של המנה, אבל לא על המראה, ובכל זאת השופטים מחליטים להעביר אותו הלאה. עינב ממתינה במתח ובציפייה דרוכה למוצא פיהם של השופטים. "האוכל לא מבושל," אומרת מיכל אנסקי לעינב, שכבר בטוחה שהנה היא נשלחת הבית . אביב ניצבת מול השופטים נרגשת ומלאת דמעות, וכשחיים כהן מכריז: "אביב את עוברת לשלב הבא." פורצות דמעות השמחה מעיניה. גם אביבה עוברת, לאחר שקיבלה מחמאה יפה מאוד ממיכל אנסקי שאמרה שהמנה שלה מזכירה לה בתי מלון בז'נווה. סמדי וקנין שכבר בטוחה שלא עברה מקבלת את הבשורה שהמנה שלה היתה כל כך טובה שהיא עוברת ישירות אל הנבחרת של מאסטר שף. למעשה סמדי היא הראשונה שמקבלת כרטיס כניסה אל הנבחרת של ה 12.