ספר

מאסטר שף – תוכנית משימת הקרוקומבוש

תוכנית משימת הקרוקומבוש
מתוך מאסטר שף (צילום מסך)
תוכנית הגמר של מאסטר שף הולכת ומתקרבת בצעדי ענק. היום צפויה הדחה כפולה, כך שבתום התוכנית נישאר עם 6 מתמודדים בלבד. הפעם התוכנית מגיעה אל הסופרמרקט. המשימה היא להכין מנה חסכונית,לרשות המתמודדים עומדים 30 שקלים בלבד, ורבע שעה לבחור את המוצרים. זוהי אגב גם דרך מצוינת להעניק פרסום סמוי (או לא סמוי) לשופרסל. כול אחד חופשי להכין את המנה בה הוא בוחר כל עוד הוא עומד ביעד של שלושים שקלים. אינה פוצחת בסיפור אישי, ומגלה שהיא אישה גרושה עם תינוקת בת שמונה חודשים. החברים נאלצים לחשב כל שקל ושקל. הם חוזרים עם המצרכים שרכשו בשופרסל, על מנת להכין את המנה החסכונית שלהם.

מוריה מכינה פילה בקר עם יין אדום ומשמשים, אך מסתבר שהיא רכשה פילה מדומה. חיים כהן מספר לאייל שני שמוריה עלולה להיקלע לצרות עם הפילה המדומה, והיא עלולה למצוא עצמה עם בשר קשה.
אינה מכינה חזה עוף על בטטה ומבטיחה ארוחת גורמה. רן טורח על הכנת פסטה. אלקנה מכין מנה פשוטה - במיה צלויה עם עגבניות. אביבה מכינה ספגטי כדורי בשר במילוי פטריות קצוצות. איציק עושה מעורב ירושלמי, תחילה הוא צורב אותו בלהבת ברנר. ראשון מגיע איציק אל השופטים המעורב ירושלמי שלו נראה טוב, אנסקי טועמת ומאשרת שהמנה אכן טעימה, והיא מופתעת מהגיוון בצלחת. אינה מגישה מנה שעלתה לה פחות מ 30 שקלים - שוארמת עוף על בטטה צלויה ברוטב עגבניות. המנה נראית נאה ומפוארת. המנה ערבה לחיכו של חיים כהן, שמחמיא לה על מנה מקסימה. מיכל אנסקי טועמת ומתענגת על האוכל של אינה. "את העברת את האוכל לממד אחר, לקחת את השלושים שקלים ויצרת מהם אושר ענק." אומר לה אייל שני.
אביבה הכינה פסטה עם כדורי בשר והיא מגישה את מעשה ידיה לשופטים. רפי אדר לא אהב את הפסטה, ואנסקי מצטרפת לדעתו.

מוריה המודחת הראשונה להערב
מתוך מאסטר שף - צילום מסך
אלקנה מגיש במיה צרובה עם עגבניה יוגורט ונענע, וחיים כהן אוהב את התוצאה. אייל כהן טועם ומחווה דעתו שזוהי מנה מקסימה. מוסא הכין מח'שי – קישוא ממולא, והדיעות בין השופטים חלוקות.
מוריה באה עם פרוסות פילה בקר מדומה ברוטב יין אדום. אייל שני לא אהב, וחיים כהן מעיר לה שסוג כזה של בשר דורש צלייה ממושכת. אילו היתה חותכת את הבשר לפרוסות דקיקות, היתה יכולה לצאת מזה. רן מביא עמו פסטה ברוטב בולונז. הוא השתמש בעגבניות ובזיליקום. אייל שני אומר לו: "נוצר פה חמץ'" כלומר שהכול עיסה אחת מעורבבת ומבולבלת. זאת לא מחמאה. סמדי בומבה מגישה לשופטים עוף עם שומר וכרפס וקוצרת מחמאות מאייל שני ומחיים כהן.

מי שעבר לשלב הבא הם  איציק, מוסא, אביבה אלקנה, אינה וסמדי. אינה וסמדי הן גם המצטיינות של הערב, והן זוכות לחסינות הערב. המודחת הראשונה לערב זה היא מוריה.

אביבה בלחץ אדיר, דבר לא מסתדר לה. דווקא היא שכול כך טובה בהכנה מסוג זה, לא מסתדרת. מה קרה? עד מהרה התעלומה נפתרת, אביבה מגלה פתאום שהיא בעצם עד כה הקציפה חלב במקום שמנת, וזהו המקור לכל הבעיות. היא משתמשת בשמנת והפלא ופלא הקצפת עולה ויוצאת נהדר. את הפחזניות יש לטבול בסיר בסירופ קרמל חם, והמתמודדים נכווים בזה אחר זה. צריך לבנות את הפחזניות על קונוס, ולאחר מכן צריך למשוך את הקונוס החוצה, כך שנישאר מגדל פחזניות שלם. אביבה שולפת ראשונה את הקונוס ומצליחה להוציא תחת ידה קרוקומבוש שנראה נפלא. איציק אף הוא מצליח להעמיד מגדל יפה. אצל רן לעומת זאת מגדל הפחזניות מתפרק, והוא נאלץ להגיש את מעשה ידיו יחד עם הקונוס התומך. השופטים מתענגים על פחזניות הקרוקומבוש שהכין איציק, הם גם מאוד אוהבים את יצירתה של אביבה. רן לעומת זאת משלם את מחיר החיפזון, הוא המודח השני הערב. 
רן -המודח השני הערב
מתוך מאסטר שף - צילום מסך