ספר

מאסטר שף - סיום שלב האודישנים

אייל שני: "איך הם חיים בנפרד וביחד אחד עם השני"
מתוך מאסטר שף (צילום מסך)
סאגת האמירות של אייל שני כבר מתחילה להפוך ולהיות אישיו בפני עצמו. "אהבתי את זעקת הפטרוזיליה שבקעה ממך...כל זעקה כזאת היא כמו זעקת הלידה שלך."
"החומרים מצלצלים כמו פעמונים תחתייך."  שמישהו יאסוף את כל אמרות השפר הללו ויפרסם מזה איזשהו ספר, או לפחות איזשהו טור עיתונאי שמאגד את כל המשפטים המתוחכמים היוצאים מפיו.

לאחר שכבר 40 מתמודדים זכו לקבל את הסינר הנכסף, נותרו להערב עוד 10 סינרים. הערב ההזדמנות האחרונה להיכנס למאסטר שף, זהו שלב סיום האודישנים והנה כבר מתגבשת קבוצת מחנה האימונים של מסטר שף הכוללת חמישים מתמודדים. מתוך החמישים הללו, תצא הנבחרת של מאסטר שף.


נאווה ינובסקי, היא אישה אנרגטית מלאת שמחת חיים, שאוהבת לבשל ולצחוק. היא מגיעה מראש העין אל תוכנית הריאלטי, ומגישה לשופטים פרגית ברוטב לימון עם שקדים קלויים ולימון. חיים כהן אומר שזאת מנה מקסימה. נאווה עולה לשלב הבא. רון, מקבל הזדמנות שנייה, ומביא ברוסקטת כבדי עוף, אשר ערבה לחיכם של השופטים, ואייל שני קם ממקומו כדי להעניק לרון את הסינר.

אסתריקה מגיעה לבושה בבגדים צבעוניים, ומעידה על עצמה שהיא תהיה המאסטר שף של ישראל, ואולי גם המאסטר שף של העולם כולו. (מי אמר שגעון גדלות?) היא מציעה תבשיל אורז עם ירקות ושקשוקה תוניסאית. חיים כהן העביר אותה, רפי אדר  ומיכל אנסקי לא העבירו. אייל שני לא היה צריך לחוות את דעתו מכיוון ששניים כבר לא העבירו.
חן תורג'מן, מתדלק בן 23 מנסה לעבור את מבחן הטעימה של השופטים. כשהיה בן 12 אימו נפטרה, והוא נאלץ למלא את מקומה של האם, לבשל מזון לאחיו, ולדאוג לארוחת שישי. חן מביא לתוכנית פטריית שמפיניון ממולאת פטריות וגבינות. כאן התחוללה דרמה קטנה - אייל שני העביר אותו, אך מיכל אנסקי אמרה שעבורה זה לא מספיק, ולא העבירה. חיים כהן העביר אותו. שניים בעדו ואחד נגדו. ההחלטה של רפי אדר תהיה גורלית עבור חן - הוא עובר.


מבחן טעימות השופטים ממשיך - שני אחים עמית ואיתי אהרונסון מגיעים מירושלים למבחן כפול. עמית מכין סקלופס חרוך עם במיה תאילנדית. שני האחים יוצאים מחדר השופטים האחד ללא סינר, אבל השני עם סינר מאסטר שף. כן עמית עבר אבל איתי לא.

דניאלה היא חיילת בת 19 מרמת הגולן מכינה מנת דג פורל, היא מגיעה עם הסבתא שלה שמאוד מאמינה בה. היא זוכה לסינר, גם בחורה נאה בשם אינה זוכה לעבור. לעומת זאת  אילן מרחובות, שמכין פילה דניס בתנור, לא עובר. הוא מעיד על עצמו שבכל יום הוא מרגיש צבע אחר.

כרמל כאמל מגיע במקור מדלית אל כרמל, ומגיש ממולא בתוך ממולא. השופטים טועמים. למיכל אנסקי זה היה טעים מאוד, אך רפי לא אהב. חיים כהן אומר שהמנה מעניינת, והוא מעביר אותו. אייל שני מצהיר שהוא מעביר אותו מהסקרנות - וכרמל זוכה בסינר ועובר למחנה האימונים - זהו הסינר ה - 49.
מי יקבל את הסינר האחרון - הסינר ה 50 של מאסטר שף? ומי מגיע, אם לא מושון, מי שהשתתף בזמנו בסרטי המתיחות של יהודה ברקן. מה מושון הכין לשופטים? דג לברק על קישואים ורוטב מנגו. אבל מושון לא קטף את הסינר האחרון.

עינב אוזן מגיעה מאשדוד כדי לקבל את סינר המאסטר שף האחרון, הסינר החמישים. עינב הגיעה כדי להוכיח שהיא כן יכולה, מכיוון שלאורך השנים האחיות שלה ואף אמה, לא היו מוכנות לטעום מהבישולים שלה, כי היא לא נתפסה בעיניהם כבשלנית, אלא כאשת קריירה. עינב מכינה  עוף בפירות יבשים על מצע אורז, היא עוברת, וחיים כהן מעניק לה את הסינר ה 50