ספר

מאסטר שף – תוכנית משימת הבצק

זוהי כבר התוכנית העשירית של מאסטר שף. אחד מתשעת המתמודדים הבאים יהיה המאסטר שף הראשון של ישראל : סמדי בומבה (סמדר וקנין), אינה קראבצקי, אביבה פיבקו, רן וסילבר, אלקנה ביטון, מוסא אבו סריס, איציק הראל, מוריה קעטבי, אדי מזרחי. התחרות צוברת תאוצה, מוריה צוברת דמעות, והיום ניפרד מעוד מתמודד. גולת הכותרת של היום היא משימת הבצק. המתמודדים מקבלים קופסת מיסתורין, רק אביבה ואיציק זכו מראש לדעת מה יש קופסה, מכיוון שהם היו המצטיינים של התוכנית הקודמת. קערת קמח, ביצים חמאה אבקת סוכר מלח והמשימה היא מאפים. המשימה היא להכין מאפה מתוק ומאפה מלוח. הקופסה מכילה מתכון לבצק פריך, אך ההחלטות מה להכין הן של המתחרים עצמם. הדמעות החלו לזלוג מעיניה היפות של אינה (הפעם היא הצליחה להקדים בדמעותיה את מוריה). למשימה מוקצבים שעתיים תמימות, על מנת להכין את המאפה המתוק והמאפה המלוח. לרשות המתמודדים עומד מזווה, שמתוכו הם יכולים לבחור את החומרים שיהוו את המלית למאפים.

אינה מתוך מאסטר שף (צילום מסך)
אינה מחליטה ליטול סיכון ולהכין סינייה. מוסא מכין בצק ממולא בתרד, זהו מאכל שאמו נהגה להכין בבית, והוא מאוד מרוצה מהתוצא. אלקנה הלך על פאי לימון ופאי פטריות ובטטה. אייל שני מציג שאלה לאלקנה: "הפטריות לא ייכעסו אם תהיה בטטה בתוכן?" ואביבה ממהרת לייעץ לאלקנה להכין פאי פטריות בלבד ללא תוספת של בטטה.

אביבה כרגיל יודעת בדיוק מה היא הולכת להכין והיא רוקחת לחם פרמזן, ומכינה טארט תאנים, ואדי אדי מכין מאפה ים תיכוני ומאפה טארט טאטן תפוחים.
סמדי רוצה להכין שבקייה במדור המתוקים, ופירמידת הפתעות, במדור המלוחים. כאשר כל כדור ממולא בדבר אחר. היא מופתעת לשמוע מהשופטים שמה שהיא מתכננת להכין לא מתאים למהות המשימה. מאפה זה משהו שאפוי וממולא, מסבירים השופטים וסמדר נלחצת, היא צריכה להתחיל הכול מהתחלה.

מוריה מכינה זלביה במילוי גבינות, ועל המתוק היא כבר לא החליטה, היא מזדרזת להתייעץ עם אביבה מה כדאי להכין במדור המתוקים. השאלות לא מפסיקות להיות מובזקות כמעט מכל עבר לכיוונה של אביבה, עד שנראה לרגע שהיא על תקן יועצת בתוכנית. עד שהיא כבר מתחילה להתרגז, ובצדק, כי לא נותר לה זמן לעצמה, ומסתבר שהמאפה שלה נשרף, והיא צריכה להכין חדש.

לאיציק לא נותר זמן, ואין לו תנור פנוי עבור הטארט טארטן. הוא בחר בהכנת מנות מורכבות שצורכות זמן הכנה רב מאוד. אינה בלחץ, "שום דבר לא הולך לי," היא אומרת ושוב מזילה דמעות. זאת התוכנית הראשונה שבה אינה בוכה. אבל אינה לא לבד בדמעות ובבכי, סמדר ועקנין אף היא פוצחת בבכי והדמעות פורצות החוצה. היא בחרה בהכנת מאפה שלא הצליח. סמדי מתחרטת שבחרה דווקא להכין את המאפה הזה, ולא נותרה נאמנה למאפים שהיא כה מצטיינת בהכנתם. נותרו 40 דקות, וחיים כהן מייעץ לה ללכת על זה, ולעשות את אחד המאפים שהיא יודעת לעשות כל כך טוב. היא לא מספיקה ומבקשת עזרה מהמתחרים האחרים. נגע מאוד ללב לראות איך איציק, אביבה אדי ואלקנה הגישו לה עזרה. למרבה הצער זה לא הספיק על מנת להעמיד את המנות.
בדיוק ברגע שהיא נשברת לרסיסים, היא מבחינה על הרצפה בתבנית עם הלחם הראשון שהכינה מלכתחילה,  ומחליטה ללכת על זה, היא חותכת ירקות סביב הלחם, מוסיפה בצל ירוק.

אלקנה - זוכה המנה המצטיינת להערב
מתוך מאסטר שף - צילום מסך
אלקנה ניגש ראשון לשופטים והוא בוחר שהשופטים ייטעמו את הטארט לימון, וניכר שאייל שני אוהב את המנה. חיים כהן מכריז בשפה פשוטה יותר טעים מאוד. אינה מגיעה אל השופטים ונותנת להם לטעום מקינוח התאנים, והיא זוכה לקומפלימנטים מהשופטים. אביבה בוחרת שהשופטים ייטעמו מהלחם הממולא בגבינה. מיכל אנסקי מעירה לה שהבצק לא מספיק אפוי. אייל שני לעומת זאת אהב מאוד את המנה, ואביבה נשברת מהלחץ, הדמעות פורצות החוצה. מוסא מביא מאפה תרד וגבינות המכונה הארס סבנה. סמדי מגיעה ברעד חיל וחרדה אל השופטים. היא מגישה את לחם ההפתעות  - פירמידת הלחם שהכינה מלכתחילה. חיים כהן נוגס בלחם ואוהב את התוצאה, וכך גם אנסקי. אייל שני אוהב את הבצק ואת המילוי. הבא בתור הוא איציק, שבוחר שהשופטים ייטעמו מהמנה המלוחה - מנת הטארט טארטן עגבניות, שאכן נראית נפלא. אייל שני אומר שהמנה טעימה מאוד, אך מפתיע בכך שטוען שהיא נוטה לכיוון המתוק. גם מוריה מקבלת את ההערה שזה על גבול המאפה, מכיוון שהמנה מטוגנת. רן מגיש אגסים עם הל. "רן, יש לזה טעם נפלא" אומר לו אייל שני. אדי ניגש לשופטים ואינו רווה קורת רוח. "לא הצליח לך,"  אומרת מיכל לאדי. חיים כהן טועם ואף הוא אינו שבע רצון, ממה שהחך שלו טעם.

אדי המודח של הערב
מתוך מאסטר שף -צילום מסך
הערב עולים להדחה: אדי, מוריה, איציק, מוסא, ואביבה. אייל שני מגיח עם סיר גדול, בתוך הסיר תבשיל שמכיל עשרים מרכיבים שונים. המתמודדים צריכים לזהות את מרכיבים שמכיל התבשיל. מי שימנה הכי פחות מרכיבים הוא זה שיודח הערב. הפעם המתמודדים נשלחים לטעום. איציק טועם ראשון ומתגלה כתותח לא קטן הוא מונה את המרכיבים בזה אחר זה: עגבנייה, מלח,פלפל שחור,בצל,שום,שמן זית,יין לבן,גזר,כבד עוף,עלי דפנה,טלה,שומר,רוזמרין,הל,מרווה,פלפל ירוק חריף. איציק מנה 17 מרכיבים, ואין סיכוי שיהיה מישהו שיזהה יותר מרכיבים ממנו.השופטים הסירו את הכובע בפניו. מוריה מגיעה לזהות את המרכיבים והיא אומרת: עלי דפנה,גזר,כבד,פיסטוקים (שיחקה אותה בזיהוי הפיסטוקים), אך מייד אחרי זה היא אומרת פפריקה ונופלת. מוריהמנתה רק 4 מרכיבים. אחריה מגיע אדי והוא מונה: עלי דפנה, ואומר בשר בקר - וכאן הוא נופל, כי אין בתבשיל בשר בקר. כך שאדי מנה מרכיב אחד בלבד. כך מוריה ניצלה כמעט מהדחה בטוחה.
אדי הוא המודח של היום, הוא נפל בזיהוי המרכיבים, כאשר אמר בשר בקר במקום לומר בשר טלה.