ספר

מאסטר שף – הנבחרת יוצאת לדרך

זוהי התוכנית השביעית של מאסטר שף, לאחר שנסגרה נבחרת ה 12, התחרות האמיתית מתחילה עכשיו. כל אחד מתריסר המתחרים הוא בעל פוטנציאל להיות המאסטר שף הבא של ישראל. אז מי יהיה לדעתכם יהיה המסטר שף הראשון של ישראל? האם תהיה זו מוריה קעטבי ששבתה את לב השופטים מהרגע הראשון, או שמא יהיה זה אדי מזרחי, אשר הוכיח שהוא מכין מנות מכל הלב, ובאהבה רבה? אולי תהיה זו סמדי בומבה הכריזמטית והעממית שכל כך קל להתאהב בה ובאישיותה? בל נשכח את אביבה האישה האלגנטית ואת אביב שנותנת את כל כולה. ומה לגבי אלקנה, השף הכבאי? זה שתמיד נזכור לו את המשפט, חיים כהן, אתה לימדת אותי לאכול חציל.

אינה מצטיינת היום במאסטר שף
מתוך מאסטר שף (צילום מסך)
 המשימה הראשונה היא לבשל את זכרון הילדות. כלומר המתמודדים צריכים להכין מנה מרשימה ומוצלחת, מנה שמזכירה להם את את ניחוחות הילדות שלהם. פרק הזמן שהוקצב למשימה הוא שעה וחצי. אינה מחליטה לבשל לביבות תפוחי אדמה כפי שהסבתא שלה הכינה באוקראינה. גלית הכינה מרק, והיא מביעה חשש שמא המנה שלה פשוטה מדי. אדי מכין סופריטו עוף, אשר אימו היתה מכינה בילדותו, והוא מנסה לשחזר את הניחוח והריח המיוחד. אדי התמלא בדמעות שליש כאשר נזכר בילדותו, אני בוכה אבל נהנה, הוא אומר. גל לייבוביץ, זוכר את הפטיסייר שאכל בילדותו, והוא מנסה לשחזר את הקרם שניט הזה. איציק מכין מאכל ילדות מתקופת החגים. סמדי בומבה מכינה שתי מנות. האחת עוף עם זיתים, והשנייה, זנב עגל, וחוזרת אל מחוזות ילדותה, ומספרת אודות אביה, שהתענג על זנב העגל.


אביבה, סיפרה שאמא שלה נפטרה כאשר היתה בת שמונה, והיא מכינה מאכל שהם קיבלו בילדות רק בימי הולדת. אביב לעומת זאת, הכינה פטי שינואה, מאכל קנדי העשוי משאריות בשר ותפוחי אדמה. מוסא הכין פאי אגוזים. מוריה הכינה מנה מבית של תפוחי אדמה במחבת - שוויה, תבשיל תימני של עוף ותפוחי אדמה בחווייג'. אלקנה הכין שקשוקה ושניצל עם סלט דק. השופטים טועמים את המנות. הם אהבו מאוד את המנה של סמדי בומבה, את המנה של אינה, את הקרמשניט שהכין גל. אינה נבחרת למצטיינת של היום.

עוברים למשימת הדחה – אלקנה, אביבה, מוסא, אביב, גלית. מכיוון שהמנות שלהם במשימת מנת הילדות, פחות הרשימה את השופטים. אחד מהם לא ימשיך עם הנבחרת. משימת ההדחה היא לשחזר מנה של הקונדיטור הנס ברטלה. הם נדרשים להכין פבלובה, על פי המתכון של הנס. כאמור, אחד מהם לא יעבור לשלב הבא ולא יצטרף אל סמדי בומבה, אינה, רן, איציק, גל, מוריה ואדי. אביבה הגישה פאבלובה מרשימה, השופטים טועמים ואוהבים. גלית מביאה את הפבלובה שלה, חותכת אותה בעבור השופטים, אייל שני מעיד שזוהי פבלובה מאוד עדינה, והוא שבע רצון מהתוצאה. לעומת זאת מהמנה שהכינה אביב הם כלל לא התרשמו. יש פה פבלובה איומה, אומר אייל שני על המנה של מוסא. על אף זאת השופטים מחליטים להשאיר אותו בתחרות, מכיוון שהוא לא ויתר למרות שהמנה נפלה, והמשיך עד לרגע האחרון. האחרונים שלא עברו היו אלקנה ואביב. אחד מהם יילך הביתה. הפבלובה של אביב לא היתה עשויה היטב מבפנים, וחיים כהן מעיר לה על כך. חיים כהן מכריז על כך שאלקנה נשאר בתוכנית. אביב נאלצת להיפרד וללכת הביתה.