ספר

תוכנית הגמר מאסטר שף

אינה היא המאסטר שף הראשון של ישראל
מתוך מאסטר שף (צילום מסך)
המאסטר שף הראשון של ישראל היא אינה  שזכתה בתוכנית הגמר לאחר שניצחה את  סמדי בומבה ואת  אלקנה.

בתוכנית הגמר של מאסטר שף, התמודדו הערב אלקנה סמדי בומבה, ואינה על התואר הנכסף מאסטר שף הישראלי הראשון. ביום חמישי, בתוכנית חצי הגמר, הרייטינג של התוכנית הרקיע שחקים, והתוכנית זכתה ליותר מ 36% אחוזי רייטינג. ללא ספק הזכיינים בשידורי קשת מרוצים עד השמיים. התוכנית בהחלט סיפקה את הסחורה והוכיחה מעל לכל ספק שיש בכוחה להוות תוכנית דגל מובילה. כל אחד משלושת הפיינליסטים עשוי להיות המאסטר שף, אבל רק אחד מהם יזכה. היום הם הצטרכו לבשל את מנת החיים שלהם ולהתעלות על מנת להיות ראויים לתואר. שלושת הפיינליסטים נכנסו לאולפן לתרועות מחיאות הכפיים של הקהל, כל אחד בתורו. הפעם הם כבר נכנסו בתור אלמונים אלא בתור סלבס, כאנשים ידועים ומפורסמים בציבור. כבר במשימה הראשונה יודח אחד המתמודדים, והשניים האחרים יעברו לדו קרב של חייהם. האווירה באולפן חגיגית, אך מאוד מתוחה. 

אלקנה נאלץ להסתפק במקום השני
מתוך מאסטר שף (צילום מסך)
המשימה הראשונה הורכבה משלושה חלקים. לחלק הראשון של המשימה הזמין אייל שני את השף והקונדיטור הנס, ברטלה, שמביא עמו מקרון, שלוש עוגיות בירוק, סגול וורוד. המתמודדים יצטרכו להכין את עוגיות המקרון, על פי מתכון מדויק. לרשותם עומדים שעתיים תמימות. אינה קצת מתקשה במשימה, היא מרגישה שזה לא התחום שלה, אך בהמשך מתעשתת. סמדי לעומת זאת נכנסה מיד לעניין ומתחברת להכנת העוגיות. היא מרגישה שזה כמו להכין עוגיות למימונה. חיים כהן עוצר את המתמודדים ומעביר אותם לחלק השני של המשימה. לכל אחד מהמתמודדים מוגשת קופסה עם מצרכים. והם נצרכים במקביל להכנת המקרון, להכין מנה עיקרית. בשעה וחצי שנותרה עליהם גם לסיים את עוגיות המקרון, וגם להכין את המנה העיקרית. סמדי ואלקנה מתחילים להכין במקביל למקרון גם את המנה העיקרית, אינה עדיין עסוקה בהכנת המקרון. אלא שאייל שני עוצר אותם בפעם השנייה, ומכריז שעליהם להכין גם מנה ראשונה – דג פרידה שיהווה את המרכיב העיקרי למנה הראשונה.

נותרו להם 45 דקות בלבד, והם צריכים לסיים את המקרון, לסיים את הכנת המנה העיקרית, וגם להעמיד מנה ראשונה. סמדי אלקנה ואינה נאלצים לתמרן בין שלוש המנות. עכשיו הם מבינים שבשעתיים שהוקצבו להם, הם בעצם נדרשו להכין ארוחה מלאה הכוללת מנה ראשונה, מנה עיקרית וקינוח.
סמדי בומבה המודחת בגמר
מתוך מאסטר שף (צילום מסך)
לאחר שעתיים מפרכות של הכנת הארוחה, הגישו המתמודדים לשופטים את המנה הראשונה. חיים ומיכל אהבו מאוד את המנה של אלקנה, אך לאייל שני היה חסר מלח. את המנה של אינה הם לא ממש אהבו, ואמרו שהיא פספסה בנושא של המנה. סמדי שהגישה דג שלם בנוסח מרוקאי, אף היא זוכה לביקורות מעורבות. המנה העיקרית הוגשה לשופטים, והם התפעלו מהחציל של אלקנה, ואף מהמנה של אינה, אך מעירים שבשניהם הגזר היה מיותר.  הקינוח הוגש לשופטים – עוגיות המקרונים, והם נדרשים לקבל החלטה קשה. סמדי בומבה נאלצת להיפרד, אלקנה ואינה מתמודדים ביניהם בקרב ענקים על התואר. מאה צופים יטעמו את מנת הגמר. לרשות המתמודדים צוות של שפים אשר ישכפלו את המנה פי 100, על פי המתכון של המתמודדים ויגישו אותה לאורחים באולפן.

אלקנה בחר להכין למנת הגמר,  פילה בקר עטוף בעלי מנגולד עם פירה זעפרן וערמונים. אינה בחרה להכין רוסטביף, קרם ארטישוק ירושלמי, וסיגר מתוק. השופטים טעמו את מנת הגמר של אלקנה. מיכל אהבה את הבשר הנימוח, והקרנצ'יות של הפילאס. אייל שני פצח בנאום ארוך, שכנראה משמעותו שהוא לא היה כל כך מרוצה. חיים כהן לעומת זאת החמיא מאוד למנה. השופטים טעמו את המנה של אינה - סינטה צלויה עם קרם ארטישוק וסיגר פיצוחים. חיים כהן החמיא למנה, ובעיקר לקרם ארטישוק הירושלמי, את הסיגר הוא אהב פחות, מיכל הסכימה איתו.  מאה הסועדים באולפן דרגו את המנה של אינה כטעימה ביותר. אינה זכתה ל 80% מהקולות, ואילו אלקנה 20%.
חיים כהן בחר באלקנה בתור המאסטר שף, מיכל אנסקי בחרה באינה. מה שאומר שקולו של אייל הוא הקול המכריע, ואייל בחר באינה.