ספר

מאסטר שף – מי יעלה לחצי הגמר

איציק הראל, סמדי בומבה, אביבה פיבקו, אינה קראבצקי אלקנה ביטון ומוסא אבו סריס מתמודדים הערב על כרטיס העלייה לחצי גמר מאסטר שף. הערב מתקיימת תוכנית רבע הגמר, זוהי התוכנית ה- 12 ונותרו רק שישה מתמודדים, מי מהם יעפיל לחצי הגמר, ומי ייאלץ להיפרד וללכת הביתה כשהוא כל כך קרוב מאי פעם לגמר. בתוכנית היום לא ישתתף השופט רפי אדר, אשר הודח על ידי הפקת התוכנית, ומאסטר שף תמשיך מכאן ועד לסוף העונה עם שלושת השופטים הידועים ואהודים – חיים כהן, אייל שני ומיכל אנסקי.

באולפן מוצגות 6 עגלות סופרמרקט. העגלות מייצגות חתך אוכלוסיה בחברה הישראלית. המשימה היא לבשל שתי מנות מחומרי הגלם בעגלות. בכל עגלה יש משהו אחר, ובין המתמודדים מתבצעת הגרלה מי יקבל איזו עגלה. זוהי הגרלה גורלית, מכיוון שלמוצרים שיקבלו תהיה השפעה דרמטית על המנות שיוציאו תחת ידם.

לרשותם המתמודדים עומדת שעה ורבע כדי להכין שתי מנות. אין מזווה ואין בחירה במוצרים, צריך להיכנס לראש של בעל העגלה ולהכין שתי מנות טעימות וטובות.
אלקנה הגריל את עגלת זוג שוחרי בריאות  סמדי בומבה הגרילה עגלת משפחה ממוצעת. איציק הגריל עגלת משפחה של העשירון העליון, מוסא קיבל עגלת שני פנסיונרים יקים, אינה קיבלה עגלת משפחה ממוצעת עם 5 ילדים, ואביבה הגרילה עגלה של רווק. בתום המשימה תתבצע הדחה. סמדי מאוד מרוצה מהעגלה שהגרילה, ומרגישה שיש לה שפע של מוצרים. חיים כהן ואייל שני שואלים אותה על המנות שהיא מכינה, וכשהיא מזכירה שהכניסה מעט מרק עוף פנימה, מגיב אייל שני בתמיהה, ושואל אותה. למה? כדי להוריד את המנה? אלקנה קצת פחות מרוצה מעגלת הבריאות שלו.

אינה מצטיינת המשימה
מתוך מאסטר שף (צילום מסך)
אינה ניגשת ראשונה אל השופטים. היא הכינה מאכל פתיתים ועוגת ביסקוויטים עם שוקולד לקינוח. אנסקי מתלהבת. אייל שני מתחיל להתפייט: "אני לא יכול לעמוד בעונג המטורף הזה בעוגת הביסקוויטים הבלתי מושלמת הזאת...וזה עונג שלא נגמר."  מקסים, מוסיף חיים כהן. איציק מגיע אל השופטים. הוא מגיש קרפצ'יו  קר עם גבינת קממבר וסוכריות לימון, מנה שנייה - סושי סלמון וקממבר על שוקולד מריר. אייל לא אהב את המנה אבל בעיקר לא את ההגשה על גבי תמונה של בחורה מז'ורנל. אנסקי טועמת מהסלמון עם השוקולד והיא פורצת בצחוק אדיר, ומשבחת את השילוב המעניין. האם איציק ישלם מחיר כבד על הטעות שעשה באופן הגשת המנה?
אלקנה הוא הבא בתור, אנסקי התלהבה מהטופו של אלקנה. אייל שני טועם מהסלט היפני של אלקנה ואומר: "פה יש לך קינואות שהתאבדו גרגר אחרי גרגר."
סמדי בומבה מגישה  קוסקוס עם ירקות מוקפצים, וקישואים ממולאים עם בשר. "מנה נפלאה" החמיא לה אייל שני. מוסא לעומת זאת השתמש באותו הרוטב לשתי המנות, והדבר עלול להיות בעוכריו. אביבה מביאה עמה גלילת חזה עוף פסטרמה, ועוגת שכבות של מלוואח ושוקולד.עבור חיים כהן זה היה מתוק מדי, אך אייל שני מאוד התלהב מהתוצאה. אביבה, סמדי בומבה, אינה,אלקנה ואיציק ממשיכים הלאה. ואילו מוסא הודח.
במשימה הבא יודח מתמודד נוסף. חומרי הגלם נחשפים בפני המשתתפים בזה אחר זה. כמהין, דג דובר סול,ארטישוק רומאי,כבד אווז (לא מפוטם),פטריות פורצ'יני. המשימה היא לבחור חומר גלם אחד בלבד, ולבשל את המנה המנצחת, אשר תעניק להם את הזכות לעלות לחצי הגמר. אינה, מקבלת את הזכות לבחור ראשונה את המרכיב. אלקנה מתפלל שאינה לא תיגע בדג את המרכיב, אך  אינה בוחרת בפטריות פורצ'יני. אביבה לוקחת את הארטישוק. איציק לוקח את הפואה גרה (כבד אווז). אלקנה וסמדי בוחרים בדג. רק 45 דקות עומדים לרשות המתמודדים, אכן אתגר לא קל.

אביבה ניגשת ראשונה לשופטים ומגישה לבבות ארטישוק רומאי עם ניוקי א-לה רומנה, והשופטים נהנים מאוד מהמנה. אלקנה ניגש עם הדג סול דובר. השופטים מעירים שהעגבניות מיותרות במנה. אנסקי לא אהבה את הגבינה בתוך השמנת. אינה מגישה ריזוטו עם פטריות פורצ'יני, אבל חיים כהן מרגיש שהפעם זה פחות טוב מבעבר.  סמדי בומבה הכינה פילה סול דובר. אייל התרעם על כך שהיא לא השאירה את זנב הדג והסירה אותו, אך עדיין המנה ערבה לחיכם של השופטים. איציק מגיש את כבד האווז שרקח. מה קרה לאיציק? שואלת מיכל אנסקי. איציק הוא המודח השני להערב.

עוברים לחצי הגמר:
אביבה, אלקנה, סמדי בומבה, ואינה