ספר

מאסטר שף תוכנית האודישנים

מתוך מאסטר שף (צילום מסך)
מאסטר שף יוצאת לדרך, תוכנית הריאלטי החדשה בישראל, התוכנית הראשונה של מאסטר שף, שלב האודישנים. רק 50 מתמודדים יקבלו את סינר המאסטר שף ויעברו לשלב הבא. כל מתמודד מביא עמו את המנה אשר הכין, והשופטים בתורם מגיעים לטעום אחד אחד. בשלב הטעימה הם שומרים על פני פוקר ואינם חושפים את אשר בליבם. דבר אחד משותף לכל המועמדים במאסטר שף והוא האהבה שלהם לאוכל, האהבה שלהם לבשל, והלהט שבוער בהם להכין אוכל. כולם עוסקים בתחומים שונים מגסטרונומיה, מתפרנסים מתחומים אחרים, אך מרגישים שהיו רוצים לעסוק במשרה מלאה בתחום הקולינרי. הדבר השני המשותף לכולם הוא כמו בכל ריאלטי אחר, הוא שהם בטוחים, אבל מה זה בטוחים שהם הם המאסטר שף הבא, ושללא ספק מגיע להם להעפיל לשלב הבא.


הייתי רוצה לראות את הבן אדם בתוך הצלחת, אומר חיים כהן, ואילו אייל שני מתפלסף כהרגלו, ומפליג בתיאורים מלאי השראה ודמיון, עד שנדמה שהיה צריך לפתח קריירה של משורר. מיכל אנסקי מספרת על שוק האיכרים שהקימה בארץ. השופטים מדברים על טקסטורה ועל טעם. רפי אדר מספר שפתח מסעדה מתוך אהבה למטבח האיטלקי. המתמודדת הראשונה היא סמדר ועקנין, אישה בת 46, המבטיחה שהשופטים ילקקו את האצבעות, ושהיא תהיה המאסטר שף של המדינה סמדר הכינה סרדינים ממולאים בעשבי תיבול, אייל שני אהב, חיים כהן אהב, מיכל אנסקי העבירה אותה בגדול. והשופטים אכן ליקקו את האצבעות. המתמודד הבא הוא אביב, אשר רקח פילה בקר במרינדה, ולא עבר לשלב הבא.

אדי מזרחי זוכה לחיבוק חם ונשיקה מאייל שני, ומחיים כהן, כולו נרגש על סף דמעות, וזוכה בסינר המיוחל. קארין, היא אישה אנרגטית העוסקת בהייטק שהספיקה לחזור בתשובה, שוב לחזור בשאלה, להתעניין בבודהיזם ואינדואיזם, היא מכינה מנה שהיא קוראת לה לוקוס בגן עדן. אייל שני אומר על המנה של קארין שבשבילו זה גיהנום, ולא עברה לשלב הבא. סלומון הכין מנת גלילת פורל מתוך מתכון שמצא בספר אנין ולא משמין. הדעות כאן חלוקות, אך אייל שני וחיים כהן עומדים על כך שסלומון יעבור והוא אכן עובר לשלב הבא.

גם במאסטר שף יש אודישן עד הבית, ושני שופטים מדרימים אל נתיבות כדי לעשות אודישן לתוכנית. אייל שני וחיים כהן מגיעים העיר הדרומית, שם הם פוגשים את גלית ואת אוריאנה שהיא מאפרת בת 41, אישה מאוד נאה ומרשימה. שתי הנשים עוברות לשלב הבא. השלב הבא הוא בעצם מחנה אימונים שבו המתמודדים יזכו להדרכה והכוונה, יבשלו, יכינו מנות, ויקבלו טיפים לשיפור מאת השופטים.