ספר

מאסטר שף

 מאסטר שף
תוכנית הריאלטי מאסטר שף העולה בשידורי קשת בערוץ 2 היא למעשה הגרסה הישראלית לתוכנית הריאליטי של ערוץ הטלוויזיה הבריטי, בי בי סי הנקראת אף היא Masterchef . בדומה לתוכנית כוכב נולד, שבה זמרים חובבים מתחרים על תואר הכוכב הבא, כך בתוכנית מאסטר שף, בשלנים חובבים מתחרים על התואר מאסטר שף. בתוכנית מאסטר שף מתמודדים 15 מועמדים המאמינים שהם אמנם מבשלים חובבנים, אך גלום בהם הכשרון והפונציאל להגיע רחוק בתחום הכנת מנות מושקעות ויוקרתיות. רק שלושה מהם יגיעו לגמר הגדול. אחד הדברים המעניינים בתוכנית הוא שהמתחרים מקבלים קופסה מסתורית שבתוכה יש חומרים אשר מהם המתחרים נדרשים להכין ארוחה.
 מאסטר שף היא תוכנית לכל מי שאוהב אוכל, אוהב לאכול, ואוהב ללמוד להכין מאכלים טעימים. השילוב של אוכל טעים יחד עם ריאלטי הוא שילוב מנצח, וצפוי להביא לרייטינג די גבוה לתוכנית. התוכנית באנגליה זכתה להצלחה רבה, כאשר באחת העונות למשל שלחו את שלושת הפיינליסטים לצרפת, לבשל במסעדת בית מלון יוקרתי, לאחר מכן המתחרים בתוכנית הגמר חזרו אל האולפן והכינו ארוחה מלאה הכוללת שלוש מנות.

המתחרים בתוכנית מאסטר שף, לומדים המון אודות התחום הקולינארי במהלך העונה ומשדרגים את הידע שלהם בתחום הבישול והכנת המנות. ללא ספק הזוכה בתחרות יזכה בהזדמנות לפתח לו קריירה בתחום הקולינארי, שלא לדבר על זה שבמסלול המהיר של הריאלטי הם כניראה גם יהפכו מהר מאוד לסלבריטי, מה שעשוי להכניס להם הרבה מאוד כסף למשל אם הם ייצגו קמפיינים של פרסומת מסחרית אשר תשודר בערוצים המסחריים – ערוץ שתיים וערוץ עשר.

בתוכנית צוות שופטים אשר בוחנים כל תנועה של המתחרים, בודקים את המנות ואף טועמים, ומחווים את דעתם, ונותנים ציונים למתחרים. התוכנית גם מניבה הרבה מתכונים מעניינים, והצופים יכולים לנסות בבית את המתכונים הללו, ולרענן ואף לשדרג את התפריט של בני המשפחה. כך שכולם ייצאו נשכרים מהתוכנית.

הזוכה בתחרות מאסטרשף האנגלית לשנת 2010 הוא דרוב בייקר

מי יהיה המאסטר שף של ישראל? בקרוב כולנו נדע.