ספר

תוכנית חצי הגמר מאסטר שף

אביבה, סמדי בומבה, אלקנה ואינה מתחרים היום על כרטיס העליה לגמר מאסטר שף. תוכנית הגמר תתקיים מחרתיים במוצאי שבת ה 27.11.2010. מי יעלה לגמר הגדול ומי ילך הביתה? המשימה הראשונה בתוכנית חצי גמר מאסטר שף היא משימת ראש בראש. סמדי בומבה מתחרה מול אביבה, והיא לא שבעת רצון מההתמודדות. המשימה של סמדי ואביבה היא לבשל מנה לאדם שהן אוהבות. הלחץ עולה והמתח גובר. זהו קרב בין שתי ענקיות המתחרות ביניהן ראש בראש. אביבה מכינה עבור הסבתא שלה – סלמון במרינדה ואספרגוס. סמדי מכינה לכבוד ביתה נוי - חזה עוף ממולא בבשר טחון עם בצל.

סמדי בומבה העולה הראשונה לגמר
מתוך מאסטר שף (צילום מסך)
סמדי מספרת שהבת שלה נעדרת המון מהבית, מכיוון שעבודתה כרוכה בהפלגות, לעתים חודשים ארוכים אין היא רואה אותה. שתי הבנות עושות כמיטב יכולתן להוציא תחת ידן את המנה המוצלחת ביותר שניתן. למנצחת בקרב ראש בראש מובטח כרטיס לגמר. אייל שני טועם מהמנה של אביבה, ומחמיא לה על מנה מקסימה. יחד עם זאת הוא מעיר על הסויה אשר פגמה במנה. סמדי מגישה את המנה שהכינה לשופטים. חיים כהן אהב את הטעם, אך העיר על יותר מדי שמן. מיכל אנסקי התחברה מאוד למנה שהזכירה לה מנה שסבתא שלה עצמה בישלה לה בילדותה. סמדי ניצחה וזכתה בכרטיס הראשון לגמר מסטר שף. לאביבה תהיה הזדמנות נוספת היא תתמודד עם מי שיפסיד בדו קרב בין אינה לאלקנה.


אינה ואלקנה במשימת ראש בראש, המשימה היא להכין מנה ישראלית. המנצח מבין שניהם יעלה לגמר. המפסיד יצטרך להתמודד מול אביבה על הכרטיס השלישי. לרשותם עומדת שעה אחת. אינה מכינה קציצות טונה, מוס אבוקדו, וחציל. אלקנה הולך על רול סינטה וקוסקוס, אבל לא הכל מסתדר לו בקלות. הפיסטוקים נשרפים, הקוסקוס לא יוצא טוב. הוא זורק לפח וניגש להכין מחדש. 
אינה עלתה לגמר
מתוך מאסטר שף (צילום מסך)
גם אצל אינה לא הכל עובד תקין. היא סוחטת עגבנייה מעל המנה, והעסיס של העגבניה משפריץ ומקלקל את המראה הנאה של המנה. אינה מייד משקיעה בסידור מחדש של המנה על צלחת חדשה. אלקנה ואינה ניצבים מול השופטים נרגשים ומלאי ציפייה, אינה כמעט מפסיקה לנשום מרוב מתח. אינה מגישה את המנה לשופטים, חיים כהן טועם ומחמיא לה בגדול. אינה קוצרת מחמאות מכל עבר. אלקנה ניגש לשופטים וממתין למוצא פיו של אייל שני, שאהב את המנה. "הקוסקוס הזה מופלא,"  מוסיף חיים כהן.  שניהם קיבלו מחמאות מהשופטים הבחירה תהיה מאוד קשה. השופטים מעניקים לאינה את הכרטיס השני לתוכנית הגמר. אלקנה מאוכזב, אך עדיין יש לו הזדמנות אחרונה להעפיל לגמר ולהצטרף לסמדי בומבה ואינה. זהו קרב אחרון לגמר בין אלקנה לבין אביבה. המנצח יעלה לגמר ואילו המפסיד ייאלץ ללכת הביתה כשהוא קרוב מאי פעם לגמר מסטר שף.

הקרב בין אביבה לבין אלקנה על כרטיס העלייה השלישי לגמר יוצא לדרך. משימת הבישול תהיה אחרונה עבור אחד משניהם. לפני הקרב הגדול בין השניים, הם נדרשים לקרב קטן אשר יעניק למנצח את הזכות לבחור את המרכיב העיקרי למנה שיתבקשו להכין.


אלקנה  עלה לגמר
מאסטר שף (צילום מסך)
 הם נדרשים למנות מרכיבים במנת מרק דגים שהכין חיים כהן. הקרב הוא לסירוגין: אביבה טועמת אומרת - בצלים. אלקנה טועם ואומר - גזר. טימין – אומרת אביבה, ושוב צודקת. סלרי – קובע אלקנה. פטרוזיליה – מוסיפה אביבה. שום – אומר אלקנה. פלפל שחור – אומרת אביבה. זרעי כוסברה – אומר אלקנה. לימון - אומרת אביבה. ו...אופס, טועה. אלקנה זוכה ליתרון קל, לבחור את המרכיב העיקרי למנה שיכינו. לבחירתו שלוש אפשרויות: גבינת ריקוטה,לחם אחיד,עגבניות. אלקנה בוחר בלחם, ולאביבה אין מושג מה היא הולכת להכין עם לחם. אלקנה לעומת זאת יודע בדיוק מה הוא הולך להכין - הוא מכין לחם ממולא עם בשר טחון, והמון עשבי תיבול. לרשותם עומדת שעה אחת לביצוע משימת הלחם. אביבה החליטה להתחיל ממרק עגבניות ומשם לזרום ולראות לאן תמשיך. כאן היא פוצחת בוידוי אישי, שהיא לא אוהבת לחם. המרק כבר מתבשר אך היא עדיין מתלבטת איך היא משלבת את הלחם שהוא אמור להיות המרכיב העיקרי במנה.

לפתע מבריק במוחה רעיון, היא חותכת את הלחם לאורכו, מרוקנת אותו מתוכנו, ומחליטה שהיא מכינה מרק בתוך לחם. איזה קרב ואיזה פייט נותנים השניים כדי לעלות לגמר. אביבה מגישה את המנה וקוצרת מחמאות על מנה נפלאה. אלקנה מגיש לשופטים לחם ממולא בבשר טחון פטריות ועשבי תיבול. אייל שני אומר לאלקנה שזה מזכיר את כל החמלה שבעולם. איך דברים כאלה, אומרת מיכל אנסקי בהתרגשות. חיים כהן, מוסיף טעים ומקסים. השופטים קבעו - אלקנה מעפיל לגמר. אביבה היתה מצוינת אך נאלצת להיפרד על סף הגמר.