ספר

עשרת הגדולים של מאסטר שף

מאסטר שף
רק עשרה מתמודדים נותרו במאסטר שף, והתחרות מתעצמת. הלחץ על המתמודדים רק הולך וגובר, ומתברר שגם הרייטינג, כי התוכנית שברה שיא רייטינג חדש, וחצתה את 30% הצפייה. גם היום מתמודד אחד ילך הביתה. המשימה היומית היא מבחן יצירתיות, והמשימה מתבצעת בזוגות. אביבה בוחרת באיציק. אלקנה מבשל עם גל, סמדר מבשלת עם רן, מוריה מבשלת עם אינה, ומוסא מבשל עם אדי. המשימה היא לבשל ארוחת ליל שבת. ארוחה הכוללת שתי מנות, ולרשות המתחרים במאסטר שף יש שעה ורבע.

מוריה מביעה מורת רוח על כך שלדעתה אינה סנובית, והיא לא מבינה איך היא תסתדר עם אינה. אינה לעומת זאת מעידה על עצמה שהיא פרפקציוניסטית והיא לא סתם מבשלת. אני מרגישה מבושלת יותר, אומר אינה, ודומה שמחזקת את דעתה של מוריה אודותיה. מטרת המשימה בין היתר היא לבחון את היכולת של המתחרים בתוכנית לעבוד בצוות. לראות כיצד המתחרים מסתדרים בתוך קבוצה שמכינה ארוחה. והרי בחיים האמיתיים במסעדות אין אדם אחד שעומד ומבשל לבדו, תמיד יש עבודת צוות של מספר אנשים, שעובדים יחדיו להשגת מטרה משותפת. סמדי בומבה לשה בצק במרץ בשעה שרן מכין קציצות בשר. אלקנה וגל עובדים יחד בשמחה ובמצב רוח מרומם, מעניין האם השמחה תמשיך הלאה. ראשית טועמים השופטים את המנה של מוריה ואינה, עופיון ממולא ודג. רפי אומר לאינה שעוף לא עשוי מספיק טוב. איציק ואביבה מגיעים בלב הולם להגיש לשופטים את המנות שהכינו, גפילטע פיש לוקוס וסלמון וקומפוט. אדי ומוסא מגישים פילה לוקוס חציל – לא היתה לאוכל נעימות אומר אייל שני לאדי. אבל חיים כהן אוהב את המלבי. סמדר ורן פתחו שולחן, קציצות בקר ברוטב עגבניות עם לחמניות ביתיות וסלטים, הם גם הוסיפו תה מתוק ועוגיות. נהדר, טעים מאוד, מחמיא להם חיים כהן. אלקנה וגל מגישים קציצות כבש במילוי אנטריקוט ופירה. אייל שיבח, אך רפי אדר צינן את ההתלהבות.


מוריה מועמדת להדחה
מתוך מאסטר שף (צילום מסך)
 אביבה ואיציק הם המצטיינים של המשימה. מה שאומר שאביבה מצטיינת המשימה כבר בפעם השניה במאסטר שף, השופטים מאוד אהבו את מה שהם הכינו. רן וסמדי אף הם עוברים את המשימה בהצלחה. אינה ומוריה הולכות למשימת הדחה. גל ואלקנה אדי ומוסא אף הם מצטרפים אל משימת ההדחה, כדי להילחם על המקום שלהם במאסטר שף. משימת ההדחה היא לבשל מנה ממסעדת שלושה כוכבים. יש בסך הכול 22 מסעדות בצרפת כולה אשר זכו לקבל שלושה כוכבים במדריך מישלן. הם נדרשים לשחזר את המנה של השף אנטון, דג צרוב במחבת עם קרם כרוב ופרחי אמנון ותמר. הם מקבלים מתכון, ותחילה המנה מוגשת למתחרים. המתחרים טועמים בזה אחר זה את המנה שהם עצמם בעוד רגע יצטרכו להכין בעצמם. אלקנה טועם ואומר: " יש פה טעם של אדמה ים שמש כאילו קיץ..." ונדמה לנו רגע שמתוכו בוקע קולו של אייל שני. אין מדובר במשימה קלה מכיוון שהמתחרים נדרשים להכין מנת גורמה, ונדרשים מהם מיומנויות מאוד גבוהות על מנת לצלוח את המשימה. אינה מדמיינת את עצמה בצרפת במסעדה של אנטון וניגשת למשימה מתוך החשיבה הזאת. לרשותם עומדת שעה אחת להעמיד את המנה על הרגליים.


אלקנה מגיש ראשון את המנה לשופטים, והם מעירים שיש יותר מדי שמנת, אך הצריבה במידה הנכונה וזה סך הכול הצליח לו. מוסא מגיע שני והשופטים קצת חלוקים ביניהם לגביו. אינה נכנסת עם חיוך ומגישה את המנה על פי מתכון מסעדת מישלן הצרפתייה. מיכל אנסקי אומרת שזה זה, והשופטים האחרים מסכימים איתה. גל מגיש את המנה שהכין, ומודה שבמקום לשים חצי כף שמנת הוא שם כף שמנת. המנה של רן זוכה לצוננין, תפל לחלוטין הם חוזרים ואומרים. אדי מגיע עם המנה ואף הוא לא גורף יותר מדי קומפלימנטים. מוריה מגיעה ושוב מזילה דמעות מול השופטים. הצבע מקסים אומר חיים כהן. ואייל שני מוסיף שהדג נעשה נכון. הילדה הזאת מוכשרת, אומרת מיכל אנסקי.

ולקביעתם של השופטי: אינה נשארת בתחרות, אלקנה אף הוא נשאר, מוריה נשארת, ומצהירה שהיא יודעת במאה אחוז שהיא הולכת לעסוק במסעדנות. נותרו מוסא אדי וגל, אחד מהם ילך הביתה. סופו של דבר גל הולך הביתה. האם המינון הלא מדויק של השמנת הפיל את המנה של גל, ושלח אותו החוצה?
במוצאי שבת נתראה עם 9 מתחרים בלבד.